Bøger:
    • Aminah Tønnsen:
      Islam – tro og livsforståelse.
      Gyldendal Uddannelse 2003.
      ISBN 878-02-00922-6
    • Aminah Tønnsen:
      Profetfortællinger fra Koranen.
      Forlaget LM, Lærerforeningernes Materialeudvalg 2002.
      ISBN 87-7476-325-3
    • Fordomme – eller gensidig forståelse? Undervisningsoplæg.
      side 56-58: Et muslimsk synspunkt på “opdragelse”.
      side 60-61: Et muslimsk synspunkt på “kærester”.
      side 64-66: Et muslimsk synspunkt på “forholdet mellem kønnene”.
      side 68-69: Et muslimsk synspunkt på “ægteskab”.
      side 73-75: Et muslimsk synspunkt på “mad og drikke”.
      side 78-79: Et muslimsk synspunkt på “fester og højtider”.
      Landsnetværket af folkekirkelige skoletjenester og skole-kirke-samarbejder
      i Danmark 2004.
    • Ole Bjørn Petersen og Otto Pretzmann:
      Rivaler og syndebukke – i religion og kultur
      Side 171-174: Nøglen til fremtiden.
      ISBN 87-61604-87-9. Systime 2002.
    • Ebbe Foged, Kim Mølgaard Nielsen, Palle Roslyng-Jensen:
      Danmark i nyeste tid. Danmarks historie efter 1973.
      Side 121-122: Tørklæder, identitet og selvforståelse.
      ISBN 87-00-47138-0. Gyldendal Uddannelse 2001.
  • Kirsten Andersen og Otto Rasmussen:
    Islam i Danmark. Livssyn og religiøse skikke.
    Menneske og religion. Mellemste trin.
    Side 52-53: Hvordan jeg blev muslim.
    ISBN 87-7831-060-1. Forlaget Tommeliden 1996.
Bidrag til undervisningsmaterialer på nettet, video/CD o.a.
  • Folkekirkens Skoletjenester
    i Næstved, Roskilde, Lejre, greve og Solrød.
    “Må man slå ihjel?” (2019)
  • Clio Online www.religionsfaget.dk (2009 ff.)
    Temaartikler:
    Sunna og hadith / Koranen / Sharia / Jihad
    Udvandringen til Medina
    Muhammeds natlige himmelfærd
    Bryllup / Begravelse
    Imamen / Moskéer
    Islamiske højtider / Islamiske symboler
  • VIDEN til medspil og modspil
    En undervisningsavis om demokrati, ytringsfrihed, religionsfrihed,
    konflikthåndtering, medborgerskab, kønsligestilling, ekstremisme og fordomme.
    s.6: Ytringsfrihed under ansvar.
    Muslimernes fællesråd, 2010.
  • De folkekirkelige skoletjenester for ungdomsuddannelserne
    Darwinåret 2009. Gåden om livets oprindelse.
    Islam og livets oprindelse, august 2009.
  • Folkekirke og Religionsmøde (2006)
    Bud på Gud, side 8: Gud hedder Allah
  • CEJI, Bruxelles (2005-2007)
    Training Module on Religious Diversity & Anti-Discrimination
    Training Module on Islamophobia
    A Grundtvig Training Programme
    UV-materiale i samarbejde med jødiske, kristne og sekulære institutioner i EU.
    Projektet vandt i 2008 EU’s guldmedalje i kategorien
    ”Quality in Adult Education EC Lifelong Learning Programme.
  • Din Tro – Min Tro og hvad vi sammen tror
    Udarbejdelse af håndbog for muslimske gæstelærere.
    Et projekt under Københavns Stift. 2004 ff.
    www.dintromintro.dk
  • Folkekirkens Skoletjeneste (2004)
    Fordomsprojekt – et forløb om at forstå hinanden
  • Folkekirkens Skoletjeneste (2002, 2004, 2006, 2007)
    Fra Ur til Nørrebro / Nordvest / København
    – et forløb om Abraham i kristendom og islam.
    UV-materiale i samarbejde med Islamisk-Kristent Studiecenter.
  • Danmarks Kirkelige Mediecenter (1998)
    Abrahams Hus. Undervisningsvideoer om jødedom, kristendom og islam
    Sendt på DR1 og DR2 januar 2002. Findes også på CD.
    ISBN 89-525-01-9. Med lærervejledning.